Triger Kayışı Neden Değiştirilmelidir?

Triger kayışı, motorunuzdan optimum tork ve güç elde etmek üzere motor supaplarının doğru zamanlamayla çalışması için krank milinin hareketini eksantrik millerine aktarır. Dolayısıyla motor performansı için en önemli motor parçalarından biridir. Triger kayışı, kauçuk malzemeden üretilmiştir. Kauçuk kayış, yapısı gereği, motorun sıcaklığından dolayı şertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir. Triger kayışının kopması durumunda supaplar tahrik edilemez, supapların açılma – kapanma zamanlaması bozulur ve motor durur. Bu esnada motoru yeniden çalıştırmak amacıyla bilinçsizce marş yapılması halinde supapların motor pistonlarının tepelerine çarparak bükülmesi, pistonlarda hasar oluşması, dolayısıyla bu denemelerin yüksek maliyetli motor revizyonlarına neden olması da sık karşılaşılan bir…

Rulman İç Dizaynı

Ömür Hesabı Rulmanların ömür hesapları ile ilgili bilgilendirmeler gelişmelere açık olduğu bildirilerek ISO 281, ISO 16281, ISO 76 standartlarında tanımlanmıştır. Hassasiyet Rulmanlar kullanılacakları yerlere göre çeşitli hassasiyet gruplarında imal edilirler. Her rulmanın normal hassasiyette (ölçüsel veya çalışma hassasiyeti olarak) olanları mevcuttur ancak çok hassas yataklanan (takım tezgahı milleri gibi) ve yüksek devirde çalışan millerde kullanılacak rulmanların daha hassas boyut ve çalışma toleranslarının daraltılmış olarak imal edilmesi gerekir. Çok hassas olmayan çalışma koşulları için (konveyör gibi) gereğinden fazla hassasiyete sahip rulman seçilmesi gereksiz maliyet artışına sebep olur. Rulman parçalarının hassasiyeti mil ve gövdedeki rulman oturma yerlerinin mümkün olan işleme hassasiyetine bağlıdır.…

Rulman Montajı

Rulmanların ömür hesapları ile ilgili bilgilendirmeler gelişmelere açık olduğu bildirilerek ISO 281, ISO 16281, ISO 76 standartlarında tanımlanmıştır. Rulman montajından önce rulmanın nasıl geçmesi gerektiğinin belirlenmesi ilk adımdır; rulmanın takıldığı yuva ve mil tasarlanırken, rulmanın yuva ve mile yeterli sıkılıkta oturmasının sağlanmasına dikkat edilmelidir. Genel olarak rulmanların dış ve iç bilezikleri aynı anda dönmezler. Prensip olarak, hangi bilezik dönüyorsa o bileziğin yatağa (dış bilezikse yuvaya, iç bilezikse mile) sıkı geçmesi, dönmeyen bileziğin ise boşluklu (serbest) geçmesi kabul edilebilir. Yalnız bu genel kurala uymayı engelleyen ve boşluklu (serbest) geçme ile sıkı geçmenin ne kadar olması gerektiğini etkileyen birçok faktör vardır. Bu…

Genel Rulman Çeşitleri

Tek ve Çift Sıra Bilyalı Rulmanlar 6000, 6200, 6300, 6400 serisi standart rulmanlar ve özel ölçülerde olabilecek, parçalarına ayrılamayan rulmanlardır. Bilyalı rulmanlar tüm rulman tipleri içerisinde en yüksek devir sayısı sınırına sahiptir. Bu tarz rulmanlarda bilyaların küresel yapısı nedeniyle bilyaların sadece üst noktası halka yataklarına temas etmektedir. Bu nedenle makaralı rulmanlara göre daha az yüzey teması sağladıklarından daha az sürtünme ile daha yüksek devir sayıları elde edilebilir. Radyal boşluğa bağlı olarak, normal çalışma şartlarında eksen konumuna bağlı olarak 8-16 dakika açı altında eğik takılabilirler. Standart seri imalat programlarında genellikle temassız kapaklı, tek sıra bilyalı rulmanlar olduğu gibi temaslı contalı rulmanlarda…